villken kväll!

Det blev efter träningen i går, jag åkte hem till kolegan Lotta och vi käkade middag och
satt och snackade och hadde så trevligt.
Runt nio bar det av på en härlig lång promenad runt hela kungsholmen, Vi hade gömt undan nyckeln till
porten på ett smart ställe inne i trapphuset så vi inte skulle tappa den under prommenaden.
Men när vi kom till baka efter elva så var pårten låst och nyckeln inne i porten i säkert förvar och vi ute.
Vi väntade och väntade i hopp om att någon granne skulle dyka upp, men huset förblev släckt och
vi kvar ute med inag mobiler inga pengar och min väska med nycklar i lägenheten så alla smarta
ideér som vi åker hem till mig, vi går till jobbet och vi sätter oss i bilen var ju bra men inte genomförbara.
Så efter någon timme så fick vi låna telefonen på seven/eleven och ringa en låssmed som efter mycket
om och men tog sig in i porten, väl hemma efter ett så var det en trött Helena som somnade som en stock.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj vilket äventyr! Hur sjutton hamnade nyckeln inne i porten undrar jag? Mysigt med kvällspromenader, bor ju själv på Kungsholmen och älskar att strosa runt där. Önskar dig också en fin dag!

Postat av: Onde Olle

Aj aj verkar som alla muskler utom hjärnmuskeln fick träning igår ^^



Men det har hänt även mig så ingen är perfekt ;-)

2009-07-23 @ 14:02:01
Postat av: Jenna

Jisses vilken otur! Det där kunde ha hänt mig. Eller har hänt i princip, fast i Mexico city istället. Vi hade nämligen ingen aning om att vandrarhemmet vi bodde på låste porten om nätterna, och lämnade som vanligt nyckeln i receptionen när vi gick ut på kvällen. När vi kom tillbaka så var porten låst, och vi hade ingen aning om vart vi skulle ta vägen (Mexico city är ju inte direkt det tryggaste stället för vilsna turister på nätterna), så vi fick dricka kaffe på 7-eleven hela natten ;)

2009-07-23 @ 17:47:03
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh nej så dumt. Ibland får man till det :) Ni kommer ju minnas detta iaf!

2009-07-23 @ 22:57:31
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback